Adoption

Somnade på tåget och hade världens underbaraste dröm. Drömmen va så här: jag vaknade som vanligt trött i morse och gjorde i ordning mig för att åka till mun praktik i Uppsala. Jens hade sedan tidigare gått till jobbet och jag var påväg ut ur dörren då jag får syn på en korg ståendes utanför vår dörr. Jag lyfter på det flätade locket och i korgen ligger ett litet litet barn med ett brev liggandes på magen. Barnet ser lite ängsligt på mig och jag öppnar brevet adresserat till mig. Barnets mamma kan enligt henne själv inte ta hand om pojken, som hon döpt till Noah. Hon ber om min hjälp att ta hand om honom och adoptera honom. Jag känner inte någon som kunde vara pojkens mamma och jag kände mig förbryllad. Visste inte hur jag skulle reagera men en sak kände jag direkt. KÄRLEK!! Jag ringde Jens och förklarade läget. Han tog sig hem från jobbet för att skaffa fram lite barnkläder och à någon anledning svart välling för barnet var mörk i hyn. Hahaha Jens fick tag på dessa saker och kom hem. Jag ringde runt till olika instanser och frågade hur jag skulle gå tillväga. Helt plötsligt sitter jag i soffan med Noah i min famn och har ett rött papper liggandes framför mig. Adoptionspapper!! Jag och Jens skrev på dom och han blev våran son!! Vilken lycka!! Fick dock aldrig reda på vem pojkens mamma var...Tänk vad man hinner drömma på typ en halv timme!! Tror nog att Alex längtar lite efter att bli mamma!!! ;) haha

Kommentarer
Postat av: Caroline

Alex jag drömde om barn i januari se nu.. Va tror du nu då? Jag är gravid o jag tror du är det! :) grattis

2011-04-13 @ 16:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0